Plats: Myntvägen 1 Själevad Örnsköldsvik
Kostnad: 350 kr
Tid: 18:30-20:00
Fika ingår
Tillsammans bygger vi en bro till andevärlden och möter nära och kära. En seans kan ge läkning, healing och hjälpa sorgen att kännas lättare att bära efter saknaden av dem som lämnat jordelivet.
Healing för kropp och själ, och att tillsammans med andra dela kärlek, hopp och glädje, skapar ringar på vattnet. Vi är alla en del av alltet, och att just vi ska mötas på denna seans är unikt.
Varmt välkommen!
Vad är en Seans?
Mentalt mediumskap är den vanligaste och mest förekommande formen av mediumskap.
Det innebär att andevärlden kommunicerar med mediets sinnen och mediet förmedlar kommunikationen till sin klient.
Mediet fungerar som en förmedlare av information mellan andevärlden och vår värld.
- En SEANS kan bestå av 5 till 10 deltagare 1,5 till 2 timmar
- En stor SEANS 30–200 deltagare (30–70 är vanligast)
- En stor SEANS varar från 1,5 timme till 3 timmar
Medium presenterar sig och berättar om kvällens program/händelser
När man får ett budskap är det viktigt att vara positiv och följer med i samtalet. De som är på andra sidan har kanske stått länge och väntat på att få komma fram, liknar smatt stå i kö. De vill vägleda, komma med budskap, ge dig vägledning i livet eller bara tala om att allt är bra.
Mediet beskriver hur personen ser ut, när ha/hon gick över, vilken personlighet, vad de har på sig, ålder osv. Känner personen igen den anhörige eller vännen eller släktningen så har de som kommer igenom vanligtvis ett budskap till sin kära/käre. Känner inte deltagen igen informationen så ger mediet inget budskap, eftersom mediet vill att deltagens ska veta vem det är, annars är budskapet meningslöst.
Hur går en Seans till?
Olika medier arbetar på olika sätt, och vissa kan få till sig budskapen genom exempelvis bilder som kommer till dem, medan andra kanske få till sig det genom kroppen, alltså att man känner det som den bortgångne vill förmedla.
En seans är en “träff” med andra sidan.
Mediet är tolken som jobbar för både andevärlden och denna värld, för att visa att det finns ett liv efter detta.
Mediet kan också förmedla budskap och support till deltagarna för att komma vidare med sitt liv. Medium kan ha olika sinnen kopplade till sitt mediumskap. Vissa ser bilder, en del hör, några känner, sen finns det dom som har allt av ovanstående eller några av sinnena
Att vara på en storseans för första gången kan vara en omvälvande upplevelse, men det kan också bli så att man känner en besvikelse över att man inte fick något budskap eller frustration över ett budskap som man fått men inte riktigt förstår. Det kan också vara lätt att man tänker dömande och kritiska tankar, vilket är helt normalt och också sunt.
En del människor som deltar i storseanser känner sig vilsna i livet, och önskar få något budskap som kan föra dem på rätt väg och ge dem en tro och ett tecken på att det finns något efter livet. Därför kan just dessa sammankomster bli extra laddade, då det finns så mycket förväntan och förhoppningar i rummet. Då det oftast är fler besökare än antal budskap blir det också naturligt att besvikelsen kan bli stor. Därför är det bra om man kommer dit med öppet sinne och utan för stora förväntningar på att man ska få ett budskap.
En storseans börjar oftast ganska direkt efter att mediet har kommit in i rummet, och kanske slagit sig ner på en stol en stund för att samla sig och ta sig till den plats och det tillstånd där de kan få budskapen till sig. Olika medier arbetar på olika sätt, och vissa kan få till sig budskapen genom exempelvis bilder som kommer till dem, medan andra kanske få till sig det genom kroppen, alltså att man känner det som den bortgångne vill förmedla.
Det är bra om man sitter lugnt och stilla för att störa mediet så lite som möjligt, och för att inte heller störa övriga besökare. Det finns ofta tid att diskutera det som kommit fram under seansen efteråt. Det kan vara bra att tänka att man är öppen för vad som än kommer, och att man försöker att inte tänka negativa tankar då detta kan påverka energin i rummet.
Det kan vara lätt att man sitter och hoppas på att få ett budskap från en viss person, men det är bra om man kan vara öppen och accepterande till vem som än vill komma fram för att inte blockera energierna. Lita på att du kommer att få det budskap som du behöver höra just nu. Får du inget budskap direkt till dig så var ändå uppmärksam på vad resten av deltagarna får höra, då detta även kan vara budskap till dig.
En storseans kan ge mycket genom att man får höra andra människors budskap och se deras reaktioner på dessa, men om man sitter under hela seansen och hoppas att få ett budskap till sig själv så kan det vara bättre att gå på en privat sittning, vilket inte alltid behöver kosta så väldigt mycket mer.
En stor seans samlas flera människor. Det kan vara en liten grupp på tio personer eller en grupp på 30 personer eller fler. En stor seans kan ge mycket för alla personer än om inte alla får ett budskap.
